روزنامه نگار
روزنامه نگار

روزنامه نگار

چرا دماغ بازیگران بی مایه سینما و تلویزیون ایران انقدر بالا رفته است؟

هیچوقت نسبت به بازیگران ایرانی احساس خوبی نداشته‌ام. آنها را اگر باد کنید، بعدا فکر می‌کنند دانای کل هستند و به خودشان اجازه می‌دهند درباره هر موضوعی اظهار نظر کنند و برای مردم نسخه بپیچند. یکی نیست به این‌ها بگوید آخر مگر بازی کردن در چهارتا فیلم آپارتمانی و آب دوغ خیاری چیست که انقدر دماغتان بالا می‌رود؟

ای‌کاش مردم ما کمی به خودشان می‌آمدند و تا دوتا از این بازیگران بی‌مایه را در کوچه و خیابان می‌بینند، دنبال‌شان ندوند.

جک دورسی و مارک زاکربرگ دشمنان آزادی بیان هستند

آزادی بیان را می توان مهم ترین ارزش جامعه آمریکا دانست؛ ارزشی بس گران‌بها که شالوده دموکراسی و سیاست این کشور محسوب می شود. در عصر کنونی که بسیاری از کشورها به دموکراسی و آزادی بیان آمریکا حسر می خورند، رهبران شبکه های اجتماعی به این ارزش اساسی حمله برده اند و در حال خدشه دار کردن آزادی بیان هستند.

افرادی همچون جک دورسی، مدیرعامل توییتر و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک که در عصر انحصار رسانه ها می بایست، با ابزارهای دیجیتال خود بستری را برای گسترش آزادی بیان فراهم کنند، خود به دشمنان آزادی بیان تبدیل شده اند.

توییتر در ابتدا قابلیت لایک و بازتوییت پست های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را از میان برداشت، بعدا پست های او را بر اساس استدلال‌های غلط خود برچسب گذاری، چندی بعد توییت های این چهره سیاسی را حذف و در آخر به طور کلی حساب او را از بیخ و بن حذف کرد.

حذف حساب توییتر و محدود کردن ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام در حالی رخ می دهد که اَبَرسانه های جهان در اختیار جریان چپ قرار دارد و در چهار سال ریاست جمهوری او تمام این رسانه ها علیه ترامپ دروغ پراکنی می کردند. حالا ترامپ تنها رسانه خودش یعنی توییتر را از دست داده و برنده این ماجرا توییتر است که از دونالد ترامپ برای تبلیغاتش بیشترین استفاده را برد.

به نظر می رسد آزادی بیان در کشورهای دموکراتیک هم شکننده و بی دفاع است...

نقش مردم در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی

بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی با دخالت دادن گسترده مردم و فراهم کردن زمینه حضور نخبگان، قابل حل است. مادامی که دولت خود را عقل کل بداند و از ظرفیت‌های مردمی استفاده نکند، انسداد اقتصادی و اجتماعی ادامه خواهد داشت.