روزنامه نگار
روزنامه نگار

روزنامه نگار

زادروز من

هرسال ۲۰  امرداد مطابق با ۱۱ اوت زادروز من است. از سویی ناراحت که عمرم می گذرد و از سویی خوشحال که انسانی پخته تر می شوم. امید که در طول عمرم برای همنوعان خود مفید باشم و آزاری به هیچ موجود زنده ای نرسانم. برای خودم، خانواده، بستگان و همه انسان ها سلامتی، شادی، ثروت و خرد آرزو میکنم. 

روزی از روزهای مرداد ۱۳۶۹ در بیمارستانی در شیراز متولد شدم و اکنون در گوشه ای از دیار نصف جهان اوقات سپری میکنم.

خبرنگاران چاپلوس اصفهانی را ببینید!

همان طور که همه ما میدانیم خبرنگاران باید قلمی مستقل داشته باشند؛ به عبارت دیگر خبرنگار نباید از لحاظ مادی و غیر مادی به هیچ شخص یا سازمانی وابسته باشد. اما حداقل در ایران «اصفهان» این موضوع مهم، شعاری بیش نیست. اگر چه در شرایط کنونی رسانه های ایران، وابستگی به اشخاص یا سازمان های دولتی و غیردولتی اجتناب ناپذیر است؛ اما خبرنگاران استان اصفهان حتی چند قدم پا را فراتر گذاشته و علیرغم  وابستگی شدیدی که به برخی ارگان ها جهت حمایت های مالی دارند، مجیزگویی و تملق را به اوج خود رسانده اند. گفته های بالا نظر شخصی یا قضاوتی بی پایه و اساس نیست، بلکه با نگاهی به عکس های خبرنگاران در روز خبرنگار(۹۴) می بینیم که چطور به شهردار اصفهان ابراز ارادت می کنند و دست به سینه برای او تونل می زنند. نکته جالب ماجرا اینجاست که با دیدن این عکس های تهوع آور متوجه می شویم پیشکسوتان (مثلا مو سفید کرده عرصه خبرنگاری) در تملق گویی و لوس بازی سبقت گرفته اند. «یعنی شأن و شخصیت یک خبرنگار تا این حد نزول کرده است؟»

«مگر نه اینکه روزی باید این اشخاص را با نقدهای خود به چالش بکشیم؟! پس چرا برای چند آگهی بی ارزش و... مطبوعات و خبرگزاری ها را لجن مال می کنید؟ اگر دنبال کاسبی هستید نام مقدس خبرنگار را از روی خود بردارید و به مناسبت روز خبرنگار و وقت و بی وقت مثل کرم به گرد عده ای مسئول نلولید!»



روز خبرنگار بر صاحبان قلم مبارک

مرداد و اتفاقات خوبی که در دل دارد را دوست دارم. تولد من و روز خبرنگار هر دو در این ماه اند و من مسرور...

حرفه خبرنگاری را می پرستم

تا کنون در رسانه هایی چون روزنامه نسل فردا، ماهنامه اقتصادی تجارت برتر و سایت خبری تابناک تجربه شیرین خبرنگاری را چشیده ام و اکنون در روزنامه جام جم کار می کنم؛  این یعنی سعادت. امیدوارم لیاقت دست گرفتن قلم را داشته باشم.


روز خبرنگار بر کارگران بی مزد مبارک

زنان کوبانی، معنای زن بودن را به ما فهماندند

بی مقدمه دوست دارم بگویم که یگان های مدافع خلق در شمال سوریه افراد شجاعی هستند و در موضوع دفاع از کوبانی  به همه انسان ها درس شهامت و مقاومت دادند. زنان کرد سوریه نیز که به «ی.پ.ژ» معروف هستند نیز درس بزرگی به فمنیست های الکی خوش فضای مجازی دادند و معنای زن بودن را به زنان بزک کرده و غد ایرانی فهماندند. اگر سری به سایت یوتیوب بزنیم و واژه کوبانی را سرچ کنیم فیلم هایی از دفاع غریبانه و شجاعانه زنان و مردان این شهر مرزی کوچک را خواهیم دید. برای دولت ترکیه نیز باید تاسف خورد که در زمان محاصره کوبانی توسط داعشیان وحشی هیچگونه حمایتی از کردها انجام نداد.

از شهر آشنایی

گفتا تو از کجائی کاشفته می‌نمائی

گفتم منم غریبی از شهر آشنائی

گفتا سر چه داری کز سر خبر نداری

گفتم بر آستانت دارم سر گدائی

خواجوی کرمانی